Internet zmienił nieodwracalnie sposoby poszukiwania wymarzonej nieruchomości. Nie ruszając się sprzed komputera możemy obejrzeć setki interesujących nas mieszkań i domów. Jednak nie uległo zmianie to, że najwyższą cenę oraz największym zainteresowaniem cieszą się oferty wyróżniające się spośród innych.
Powyższa zasada skutecznego marketingu znajduje swoje zastosowanie zawsze, ale szczególnie dużego znaczenia nabiera w momencie, gdy na rynku panuje ogromna konkurencja ? podaż w znacznym stopniu przewyższa popyt, a dodatkowo oczekiwania Kupujących oraz Najemców stale rosną. Właściciele nieruchomości często prezentują statystyki wysokiej liczby wyświetleń ich ofert w portalach internetowych, jednak nie przekłada się to na liczbę zapytań czy prezentacji mi, co oznacza że nieruchomości są dobrze wycenione, znajdują się w atrakcyjnych lokalizacjach i segmencie nieruchomości poszukiwanej przez Klientów, ale?..?To właśnie rola Home Stagingu ? profesjonalnego przygotowania nieruchomości do sprzedaży bądź wynajmu. Home Staging to działania, które powodują, że do tej pory tylko oglądający nieruchomość stają się Klientami, a suche cyfry na liczniku popularności oferty zamieniają się w telefony, emaile, prezentacje, a w końcu transakcje!Celem działań podejmowanych w czasie stylizacji nieruchomości jest uzyskanie efektu wzbudzenia zainteresowania poprzez wyróżnienie jej spośród setek czy tysięcy innych dostępnych ofert na rynku. Kluczowa jest prezentacja pełnego potencjału mieszkania , wyeksponowania atutów, stworzenie tzw. ? punktów sprzedaży?, poprzez odpowiednią aranżację przestrzeni i odwrócenie uwagi od drobnych mankamentów, które, bez wyjątków, każda nieruchomość posiada. Skuteczny Home Stager stosunkowo niskim kosztem potrafi sprawić, że pomieszczenia wyglądają na większe, jaśniejsze, przytulniejsze, jednym słowem atrakcyjniejsze dla Klientów. W Home Staging Wrocław kierujemy się zasadami, których umiejętne zastosowanie zmieniają charakter nieruchomości z ? do mieszkania? na ? do sprzedania? czy ? do wynajęcia?. ?7 głównych, uniwersalnych zasad, dzięki którym nieruchomości naszych Klientów znajdują szybciej nabywcę czy najemcę to:
- ?Odgruzuj i Posprzątaj – ?mniej znaczy więcej?
- Zdepersonalizuj – twoje zdjęcia, pamiątki, dyplomy mają znaczenie dla Ciebie, ? utrudniają Klientowi wyobrażenie siebie w twoim domu czy ? mieszkaniu,
- Zadbaj o oświetlenie – wpuść światło do pomieszczeń, nie zasłaniaj widoku za oknem,? zadbaj o to, aby było jasno, ale również nastrojowo,
- Wykonaj naprawy – luźne klamki, skrzypiące zawiasy, cieknący kran, nie pozwól, aby? Klient miał powody do narzekań na stan techniczny,
- Zneutralizuj kolory – pomaluj ściany na neutralne kolory sprzedaż mieszkania czy? domu to nie czas na eksperymenty, stosuj beże, jasne szarości i? błękit.
- Zaaranżuj przestrzeń – odpowiednio ustaw meble nadając każdemu pomieszczeniu? funkcję , tak aby Klienci nie musieli jej sobie wyobrażać ? (pamiętaj tylko 10% z nich to potrafi)
- Udekoruj – zadbaj o pierwsze wrażenie ( kluczowe jest zwłaszcza pierwsze? 30 sekund), stwórz idealny nastrój, który sprawi, że Klienci nie? będą chcieli oglądać innych nieruchomości,
Po mimo tego, że stylizacja nieruchomości na polskim rynku pojawiła się dość niedawno, jej rozwój następuje bardzo szybko, zyskując w krótkim czasie duże grono Klientów. Wskazują oni, że głównymi powodami, które zdecydowały o zatrudnieniu specjalistów Home Stagingu są realne korzyści jakie osiągają w krótkim czasie, do których zaliczają przede wszystkimi oszczędność czasu i pieniędzy, a także stresu związanego ze sprzedażą mieszkania.?Profesjonalnie przygotowane mieszkanie do sprzedaży to danie sobie szansy na uzyskanie najwyższej możliwej ceny czy czynszu wynajmu (najczęściej pierwsza obniżka ceny jest dwukrotnie wyższa niż całkowity koszt Home Stagingu), wystylizowane mieszkanie szybciej znajdzie Nabywcę, im dłużej jest na rynku tym niższą otrzymasz cenę, a Klienci będą agresywniejsi w negocjacjach. ?Jeżeli więc zależy ci na czasie i maksymalnej możliwej do osiągnięcia cenie zastosuj samemu powyższe zasady albo zaproś do współpracy doradcę, który zajmuje się tym zawodowo na co dzień, ale nigdy nie sprzedawaj, bądź nie wynajmuj nieruchomości do tego nie przygotowanej.
Życzę powodzenia w przygotowaniu nieruchomości! Ewa Bryl-Michałowicz